Leerdoelen
Accreditatiepunten: 6
Reflectie (intervisiegroepen) - 3 punten
Specialistische voetzorg - 2 punten
Ondernemerschap - 1 punt
Hier vind je een overzicht van de leerdoelen die deelnemers helpen om hun kennis en vaardigheden in jeugdgezondheidszorg te verbeteren en accreditatiepunten te verdienen.
Lezing Diana Nelissen - MEE
- Het herkennen en omgaan met mensen met een niet zichtbare beperking
- Het omgaan met mensen met een niet zichtbare beperking in de pedicure praktijk, door middel van houding en communicatie.
- De deelnemer leert te communiceren met mensen met een niet zichtbare beperking dmv tips.
- Deelnemer weet wat een prikkelarme omgeving is.
- Deelnemer leert wat een verstandelijke beperking is en de verschillende gradaties
- Deelnemer leert wat een niet aangeboren hersenletsel is
- Deelnemer leert wat autisme spectrum stoornis is
Lezing Mandy Mullenders - Mondriaan
- Drugs en drugsgebruik, wat zijn drugs, welke effecten hebben drugs, welke risico’s brengt dat mee, op lange en korte termijn.
- Hoe ziet fase gebruik eruit en wanneer moet je je zorgen maken.
- Deelnemer leert welke houding aan te nemen in de praktijk bij mensen met drugs gebruik
- Deelnemer leert waar je mensen met drugsproblemen naartoe kunt verwijzen
Lezing Jeroen Bekkers - Adelante
- Deelnemer wordt geïnformeerd over revalidatie bij jongeren en kinderen met NAH (niet aangeboren hersenafwijking)
- Hoe werkt het brein
- Welke breuk in de levenslijn zorgt dat iemand niet kan functioneren zonder hulp
- Deelnemer weet wat NAH zijn en de oorzaken ervan
- Deelnemer weet de fysieke, mentale, en sociale gevolgen van een NAH
- Inzicht in Adelante revalidatie kliniek
Lezing Saghana Ravichandramoorthy – Hermanns Podotherapie
- Inzicht in kinderpodotherapie je (her)kent reuma
- Je (her)kent voet, nagel en huidklachten van reuma
- Je (her)kent Rode vlaggen
- Pedicures kunnen nauw samenwerken met andere zorgverleners, zoals huisartsen, podotherapeuten en fysiotherapeuten. De pedicure weet dmv informatie uit te wisselen en samen te werken, de beste zorg bieden aan jonge cliënten.
- Je (her)kent diabetes vormen
- Je (her)kent gevolgen van diabetes
- Je (her)kent voet, nagel en huidklachten van diabetes
- Je (her)kent Rode vlaggen
Lezing Ralph Hermanns – Hermanns Podotherapie
- Je weet wat Artificial intelligence is, er is uitleg over de basis principes
- Welke technieken worden ingezet bij podo en pedicure
- Voordelen van AI in de voetzorg
- Deelnemer leert hoe in de toekomst AI nog geavanceerdere diagnostische capaciteiten kan bieden, waardoor podotherapeuten en pedicures met grotere precisie en snelheid kunnen werken. AI zal helpen bij het identificeren van subtiele patronen in medische beelden die wijzen op vroege stadia van voetaandoeningen, mogelijk zelfs voordat fysieke symptomen duidelijk worden.
- Deelnemer leert hoe AI routinematige en repetitieve taken zal automatiseren, zoals het bijhouden van medische dossiers en het plannen van afspraken. Dit zal de efficiëntie verhogen en zorgverleners in staat stellen meer tijd te besteden aan patiëntenzorg
- Deelnemer leert hoe AI in Telemedicine en Remote Care toegepast wordt: Met verbeteringen in telemedicine zal AI een cruciale rol spelen bij het mogelijk maken van zorg op afstand, waardoor patiënten die in afgelegen gebieden wonen of beperkte mobiliteit hebben, toch hoogwaardige podotherapeutische zorg kunnen ontvangen.
- De deelnemer krijgt inzicht in de toekomst van podotherapie en pedicure, die onder invloed van AI er veelbelovend uitziet, met potentiële verbeteringen in zowel de klinische uitkomsten als de operationele efficiëntie. Terwijl deze technologieën zich blijven ontwikkelen, is het essentieel dat zorgverleners zich aanpassen en innoveren om de voordelen van AI ten volle te benutten.